Tuesday, April 1, 2008

Nutrien Yang Di- perlukan


Untuk mengekalkan keishatan yang baik, kita memerlukan nutrien- nutrien yang mencukupi dan seimbang seperti berikut:-

  1. Asid amino yang di perlukan
  2. Vitamin
  3. Galian
  4. Enzim
  5. Asid lemak yang di perlukan
  6. Karbohidrate
  7. Serat/ gentian
  8. Air
Dan tubuh kita memerlukan semua ini pada masa yang sama! Sekiranya kekurangan mana mana satu ia akan menjejaskan kesihatan kita.

Pada tahun 1970-an, Dr Adelle Davis, seorang pakar pemakanan yang terkenal telah membuat kesimpulan dalam buku terlarisnya yang berjudul "Let's Get Well", Bahawa: Tubuh manusia memerlukan sekurng- kurang nya 46 jenis nutirien yang di perlukan oleh tubuh manusia. Kesemua 46 jenis nutrien ini tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia sendiri dan ianya hanya boleh di dapati daripada bahan- bahan makanan.

Namun, adalah mustahil untuk menentukan jumlah kuantiti nutrien yang di perlukan oleh tubuh manusia. Oleh itu, berdasarkan penyelidikan kolektifnya, Pertubuhan kesihatan Dunia (WHO) telah memperkenalkan sukatan " Recommended Daily Intake (RDI)", iaitu pengesyoran pemakanan harian untuk nutrien ini.

Dengan megamalkan RDI sebagai panduan, syarikat Re-Vita USA telah menghasilkan Liqua Health sebagai nutrien yang padat melalui proses pengeluarannya yang unik.

Kandungan utama dalm Liqua Health ialah platensis spirullina dan Re-Vita telah menambahkan nutrien lain seperti Vutamin C dan D, GTF kromium, boron dan vanadium yang tidak terdapat dalam tumbuhan spirulina. Satu paket makanan lengkap ini membekalkan jumlah 50% RDI daripada kesemua nutrien yang di perlukan oleh tubuh manusia untuk mengekalkan kesihatan.

No comments:

LH Visitors

free counter